Jumaat, 8 Mei 2009

Komisen Perunding nak naik?

eehhhmmmm.... dengar dengar khabar angin bertiup kencang mengatakan struktur komisen akan naik dan satu lagi cerita, career benefit akan dibayar bulanan?

Fuyoohhh... kalau betul lee cerita tuh, aku amat beruntung le jadi perunding ASM Investment nih... market pun tengah cantik nih... aku nak tanamkan azam aku untuk lebih gigih naikkan sales aku... naik sales, naik lak komisen, cantik....

Aku baru jek dapat tahu yang kempen RM100 untuk perunding baru dilanjutkan ke 31 Mei nih... ASM Investment nih memang amat bermurah hati, disamping target asal telah dicapai dan untuk menghargai dilanjutkan lagi kempen nih...

Sesiapa yang teringin yang join geng aku, keluar jek duit RM100, gambar 4 keping dan photostate IC... lepas nih kita buat duit sama sama.

Hari Rabu lepas, aku sorang sorang jek bukak kaunter kat P2... ramai geng lain ada hal lain.
Tapi tak pe... dapat gak 4-5 client baru, aku sapu sorang, kalau ada geng aku kongsi... rugi rugi...

Bayangkan kalau sekali keluar 1 client tuh EPF RM5,000 X 5 = RM25,000 untuk sekali bukak booth... darab lak ngan 2.15%(AS) jadi.. RM537.50 ... sewa? HQ bayar beb!!

5 client ni akan ulang balik 3 bulan akan datang... dalam setahun katakan boleh 3 kali keluar...
Bermakna dengan cuma 7-8 jam buka booth boleh dapat komisen RM1500 setahun!!

Modal? RM100 JEK!!

Kalau rajin bukak booth dan purata dapat 20 client baru sebulan, komisen bulanan jadi RM2,000 sebulan, 4 bulan kemudian komisen korang jadi RM4,000 SEBAB 20 CLIENT BARU + 20 CLIENT 3 BULAN LEPAS.

Pas tuh.. hujung tahun, kita pergi melancung kat Pulau Redang, dan Gold Coast, Australia.. PERCUMA!! macam aku pergi ke Jakarta/Bandung tempoh hari...

Dapat Bonus tahunan lagi... Career Benefit lagi... PPPEEEHHHHH!!!!

Soo... sesiapa yang rasa rasa yang cari pengalaman baru... joint aku... aku pun nak kena ada teman gak... baru ada semangat... asyik asyik aku makan sorang jek... best gak kalau kongsi...

JOIN... JANGAN TAK JOIN!!

4 ulasan:

  1. baguslah ASM Invest ni ....tapi kita je yang jual mahal....macam2 ASM buat untuk kita ...
    tak pernah nak terima kasih...Ni saya ucapkan bagi pihak Agen2 di bawah naungan PABK ...TERIMA KASIHHHHHHHH......macam Aleycat gitu.....Saya mendoakan yang kita semua akan dapat kadar komsyen baru ...dan juga (CB) career benefit yg dibayar bulan2 ...rugilah kalau tak buat sales ...buat sale naik CB ...makna nya CB kita sentiasa berubah ...Tunggu apa lagi kawan ....yg buat part time ...boleh jadi OT yang kita tentukan ,,,banyak mana kita tentukan ,,,tak de orang nak marah....yg buat full time tu ...pulun habis2. sekian dulu.

    BalasPadam
  2. Pak Rosly,
    email satu artikel.. boleh?

    BalasPadam
  3. Pasal tu yg lemah sikit tu ,,,pulak skrg sebok belul kat ofis ..pulak komputer kat rumah tak boleh guna..nantilah sya akan cuba buat ...amacam flyer yg kita bincang kat Maju Iman ...

    BalasPadam
  4. dalam pembikinan... bagi gempak sikit.. nak letak gambar artis ke?

    BalasPadam